New York baby!

2 november 2013 - Guatemala-Stad, Guatemala

Op aanvraag van meerdere mensen is hier het eerste reisverhaal op onze weblog en legitiem aangezien we meer dan acht dagen weg gaan.

Na een 9 uur durende vlucht, 3 b-films gekeken te hebben en het benodigde vliegtuigvoedsel gegeten te hebben inclusief een vaatje zout wat ze zelf toevoegen om alles houdbaar te houden waren we geland op New York. Backpacks gedropt en direct de stad in gegaan. New York is indrukwekkend en erg herkenbaar van de films. Het is al leuk om de verschillende avenues af te lopen en gewoon sfeer te proeven, gebouwen te bekijken en de verscheidenheid aan mensen te zien.

Uiteraard hebben we hier alle sightseeing dingen gedaan zoals … na ja iedereen begrijpt wel wat je gaat bekijken in New York dus dat zal ik niet benoemen. (even kort dan om jullie jaloers te maken; times square, central park, sky line vanuit mariott hotel, statue of liberty). Hollanders blijvem hollanders dus we hebben uiteraard ook nog een fiets gehuurd, wat erg vet was om te fietsen tussen de kollosale gebouwen en daarna over the brooklyn bridge, is weer even een andere omgeving dan ons vlakke kikkerlandje.

Dit eerste reisverhaal wordt overigens getikt in een cafe in east village, bekend geworden doordat hier veel schrijvers en kunstenaars kwamen om hier te zitten werken. Hier werden we ook aangesproken door een Duitse man die in de tweede wereldoorlog op tweejarige leeftijd naar Amerika was geemigreerd omdat zijn vader was getrouwd met een Poolse vrouw. Hij wist ongeveer alles te vertellen over deze buurt maar ook over Amerika. Hij heeft ongeveer de halve wereld gezien omdat hij dienst deed in de navy en later als sailer. Nu slijtte hij zijn dagen met koffie drinken in het cafe, eten gezien zijn gewicht en bezocht hij wekelijks het metropolian museum, een interessante man in elk geval.

Gisteravond was het Halloween met een twee uur durende parade. Wat we verwacht hadden waren voornamelijk kinderen die trick or treat roepen maar hier in New York is het meer een feest voor jong en oud. Weinig scary personen maar veel batmans, supermans,  annie’s en cleopatra’s. Verder was het grappig om te zien dat veel vrouwen op hoge hakken travestieten waren en dat het schijnbaar ook al wat meer een feest wordt van zien en gezien worden.

Ons verblijf in New Jersey is prima, wel leven we met een ietwat gekke Amerikaan die de hele dag zijn lucht filtert met een luchtfilterinstallatie en hij heeft ongeveer 12 grote varens staan in zijn niet al te grote woonkamer waarschijnlijk om dezelfde reden.

Wij gaan ons opmaken voor guatemala waar onze reis eigenlijk pas echt begint want laten we wel wezen New York was een goed apperatief maar nog veels te westers en duur

1. Azzie:
    YES! Vet begin!
    Tof dat jullie ook de Halloweenoptocht hebben meegepakt, en een subliem uitzicht vanuit New Jersey. Dat lijkt me dan ook meteen het enige voordeel van New Jersey: dat je New York goed kunt zien.
    Nu de tropen, dat is otra torta! (andere koek)
    Disfrute!
  2. Tineke Scheepstra:
    3 november 2013
    Hoi Joanne en Arnaud, ik vind het heerlijk reisverhalen te lezen van mijn familie. Zo ook jullie verhaal. Ik was ook wel eens in New York, ik vond het er fantastisch! Mooi begin van jullie reis. Mooie foto's ook!
    Maar jullie gaan nu verder, Guatemala, ik ben benieuwd. Heel veel plezier! Groetjes!
  3. Marieke:
    3 november 2013
    De kop is eraf. You made it outside Europe baby! Mooie foto's. Ik mis alleen de foto's met jullie eigen Halloween outfit ;-) veel plezier in Antigua en met Spaans studeren. Te extranamos! Xx
  4. Anneke Tamminga:
    5 november 2013
    Dacht dat ik me al aangemeld had, maar blijkbaar nog niet!
    Succes overseas, en nu maar Spaans leren,
    Gr Anneke
  5. Tarek:
    6 november 2013
    SUPER!
    veel plezier en haal het beste er uit.
  6. Mieke:
    12 november 2013
    Zo dat is het betere werk.
    Succes met de Spaanse les.
  7. Auke Scheepstra:
    25 november 2013
    Jullie reisverhaal is van 2 november.......Nu is het de 25ste. Ik kijk uit naar een nieuw verhaal. En vele met mij........